scroll


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, June 30, 2010


hai...
erm laptop ak bru je kene format...sume menda2 y ak nk masok kn lam blog ni x sempat nk di selamatkn...tp nk buat mcamner..pasrah je la..
best kalu jd student ni...ape2 pon my mom and dad y support...tp x kn la smpai dh besar pon t nk susahkan dyorang kan...so, cite2 ak nk jd kaya..ape2 pon kerja ak..ak nk jd kaya...hahaha..melampau x??/tp best la...kalu x de duet ni payah la...emergency pon nk kene korek2 duet...skng ni ak akn teruskan perjuangan ak..ak x nk la wat separuh jalan jerk...hehehe...
x lame g nk lek u... and akn bergelar teacher hani...hehehe...
kiut kan..bukan senang nk jd cikgu...walaupun praktikal jer...kire ley menimba pengalaman la kan..
ckit pon berharga..
mane tau satu hari nanti ak ley jadi "cikgu contoh".....hehehe
wahhhh berangan lagi aku ni....moge2 ley jadi kenyataan...err...hehe

Wednesday, June 23, 2010

ANAK SEDAREKU.............


ni sume ank2 sedare ak...ad tujuh org sumenye...hehehe..................6 perempuan.....1 je hero.....setakat ni la...heheheehe...sume comel2 kan... dyorang ni panggil ak "mak Andak"... heeee comel name tue... y first ARINA,AINA,ALIA,WANI,AKMA,SYAZWAN,AND ARDINI....
LOVE ALL MY SWEET NEPHEW AND NIECE!!!!!!!!!!!!

Monday, June 21, 2010

[Dance Version] T-ara - Bo Peep Bo Peep

11 LESSON IN LIFE


1. It hurts to love someone and not be loved in return. But what is more painful is to love someone and never find the courage to let that person know how you feel.
2. A sad thing in life is when you meet someone who means a lot to you, only to find out in the end what it was never meant to be and you just have to let go.
3. The best kind of friend is the kind you can sit on a porch swing with, never say a word, and then walk away feeling like it was the best conversation you've ever had.
4. It's true that we don't know what we've got until we lose it, but it's also true that we don't know what we've been missing until it arrives.
5. It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone-but it takes a lifetime to forget someone.
6. Don't go for looks; they can deceive. Don't go for wealth; even that fades away. Go for someone who makes you smile because it takes only a smile to make a dark day seem bright.
7. Dream what you want to dream; go where you want to go; be what you want to be, because you have only one life and one chance to do all the things you want to do.
8. Always put yourself in the other's shoes. If you feel that it hurts you, it probably hurts the person too.
9. A careless word may kindle strife; a cruel word may wreck a life; a timely word may level stress; a loving word may heal and bless.
10. The happiest of people don't necessarily have the best of everything they just make the most of everything that comes along their way.
11. Love begins with a smile, grows with a kiss, end with a tear. When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're the one smiling and everyone around you is crying.



Sunday, June 20, 2010

FATHER'S DAY


SELAMAT HARI BAPA UNTUK AYAHKU TERCINTA......
EN ARSHAD BIN HJ JAFFAR

Saturday, June 19, 2010

[M/V] 2PM "Heartbeat" from 01:59PM



love this song...take a look at their dancing...very beautiful right???smooth movement.....wow...

Justin Bieber - Baby ft. Ludacris

The Gingerbread Man


Once upon a time, an old woman and her husband lived alone in a little old house. The couple had no children, and being lonely, the woman decided to make a boy of gingerbread. She carefully mixed the batter, rolled out the dough, and cut out out a very nice gingerbread man. She added sugar icing for his hair, mouth, and clothes, and she used candy chips for buttons and eyes. What a fine looking gingerbread man he was! The old woman put him in the oven to bake. After he was fully done, she slowly opened the oven door. Up jumped the gingerbread man, and he ran out the door saying,
"Run, run, as fast as you can!
You can't catch me!
I'm the Gingerbread Man!"
The old woman and the old man ran after him, but they could not catch him.

CowAnd so the Gingerbread Man ran and ran. While he running, he met a cow.
"Moo," said the cow. "You look very fine! Fine enough to eat!" And the cow started to chase to little man.
But the Gingerbread Man ran faster, saying,
"I ran away from an old woman,
I ran away from an old man,
And I can run away from you!
I can!"
And he laughed,
"Run, run, as fast as you can!
You can't catch me!
I'm the Gingerbread Man!"
The cow ran after the Gingerbread Man, but she could not catch him.
HorseThe Gingerbread Man kept running, and soon he met a horse.
"Neigh," said the horse, "You look mighty tasty. I think that I would like to eat you."
"But you can't!" said the Gingerbread Man.
"I ran away from an old woman,
I ran away from an old man,
I ran away from a cow,
And I can run away from you!
I can!"
And so he ran singing,
"Run, run, as fast as you can!
You can't catch me!
I'm the Gingerbread Man!"
The horse ran after the Gingerbread Man, but he could not catch him.
ChickenThe Gingerbread Man ran and ran, laughing and singing. While he ran, he met a chicken.
"Cackle, cackle," said the chicken, "You look fine enough to peck for dinner. I'm going to eat you, Mr. Gingerbread Man."
But the Gingerbread Man just laughed.
"I ran away from an old woman,
I ran away from an old man,
I ran away from a cow,
I ran away from a horse,
And I can run away from you!
I can!"
And so he ran singing,
"Run, run, as fast as you can!
You can't catch me!
I'm the Gingerbread Man!"
The chicken ran after the Gingerbread Man, but she could not catch him.
The Gingerbread Man was proud that he could run so fast.
"Nobody can catch me," he thought. So he kept on running until he met a fox.
He just had to tell the fox how he ran faster than all the others.

Fox"Mr. Fox," he said,
"As tasty as I appear to be,
I cannot let you catch and eat me.
I ran away from an old woman,
I ran away from an old man,
I ran away from a cow,
I ran away from a horse,
I ran away from a chicken,
And I can run away from you!
I can!"
But Mr. Fox did not seem to care.

"Why would I want to bother you?" asked Mr. Fox. "You don't even look that tasty. No, young man, I don't want to eat you at all."
The Gingerbread Man was so relieved.

"Well, indeed, Mr. Fox," said the Gingerbread Man. "If you don't mind, I think I'll take a little rest here." And the Gingerbread Man stopped running and stood still.
And right when he stood still. Snap! went Mr. Fox's jaws right into the Gingerbread Man until he was gone.
"He was very tasty after all," thought the fox.

looking for a bride


There was once a young shepherd who wanted very much to marry, and was acquainted with three sisters who were all equally pretty, so that it was difficult for him to make a choice, and he could not decide to give the preference to any one of them.

Then he asked his mother for advice, and she said: “invite all three, and set some cheese before them, and watch how they eat it.”

The youth did so, the first swallowed the cheese with the rind on, the second hastily cut the rind off the cheese, but she cut it so quickly that she left much good cheese with it, and threw that away also, the third peeled the rind off carefully, and cut neither too much nor too little.



The shepherd told all this to his mother, who said, take the third for your wife. This he did, and lived contentedly and happily with her.

Jawatan guru lepasan diploma wajar dapat pengesahan segera


PENGESAHAN dalam perjawatan dalam apa saja jenis pekerjaan amat penting kepada setiap pekerja bagi memastikan mereka menikmati faedah ditetapkan. Seseorang pekerja tidak layak menikmati kemudahan disediakan termasuk kenaikan gaji, jika tidak disahkan dalam jawatan yang disandang. Malah mereka boleh dibuang kerja jika tidak disahkan jawatan dalam tempoh waktu tertentu. Itulah keadaan yang menimpa 24,000 guru lulusan diploma yang ‘tersangkut’ gara-gara tidak dipanggil mengikuti kursus induksi yang menjadi prasyarat untuk mereka disahkan jawatan masing-masing.

Kita amat simpati dengan apa yang berlaku terhadap guru berkenaan. Bagaimanapun dengan jaminan yang diberikan Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, kelmarin untuk menyelesaikan isu berkenaan secara berperingkat, kita pasti ia memberi sedikit kelegaan kepada guru terbabit. Kementerian berjanji akan menyelesaikan isu itu dengan kumpulan pertama 5,000 guru terlebih dulu dipanggil mengikuti kursus induksi. Semua guru terbabit dalam gred DGA29 sepatutnya menjalani kursus induksi perguruan 14 hari bagi membolehkan jawatan mereka disahkan, seterusnya menikmati kemudahan yang disediakan. Namun sehingga kini mereka belum dipanggil untuk menjalani kursus berkenaan.
Jika pengesahan jawatan lewat dilakukan, ia sama sekali akan menyekat kenaikan gaji tahunan, peluang kenaikan pangkat serta menjejaskan kekananan guru berkenaan. Mereka juga akan mengalami kelewatan memasuki skim pencen, selain terpaksa menunggu lama untuk mendapat kelayakan membuat pinjaman perumahan, malah ada bank yang tidak meluluskan permohonan pinjaman mereka semata-mata tidak disahkan dalam perjawatan. Persoalannya, apakah masalah sebenar yang berlaku sehingga mereka tidak dipanggil menduduki kursus induksi yang menjadi satu daripada prasyarat untuk disahkan jawatan.
Kebiasaannya kursus induksi diadakan selepas dua tahun mereka menamatkan kursus diploma perguruan. Apakah kerana peruntukan tidak mencukupi atau langkah berjimat cermat Kementerian Pelajaran? Inilah persoalan perlu ditangani pihak kementerian. Paling membimbangkan keadaan itu akan menjejaskan moral guru terbabit untuk meneruskan tugas mendidik anak bangsa serta memberi kesan negatif lain seperti kekangan kewangan dan tekanan hidup.

Ketika isu beban tugas guru belum dapat diselesaikan sepenuhnya, kini timbul pula masalah lain yang memerlukan penyelesaian segera. Kita bimbang rasa tidak puas hati itu akan memberi ruang kepada pihak tertentu menjadikannya sebagai isu menghentam kerajaan demi kepentingan politik mereka. Ketika ini, ada 360,000 guru yang bertugas di seluruh negara, walaupun guru terbabit hanya peratusan kecil, ia tidak boleh dipandang ringan kerana ia adalah periuk nasi mereka. Kementerian Pelajaran perlu menanganinya segera kerana jika tidak, bilangannya akan bertambah ramai dan menjadikan isu ini semakin rumit untuk diselesaikan.

Komitmen diberikan kementerian menyelesaikan masalah ini sudah pasti amat dihargai guru terbabit. Ia juga dapat memastikan kumpulan guru berkenaan dapat disahkan jawatan dan memperoleh keistimewaan lain dalam tempoh sepatutnya.

Friday, June 18, 2010

friends

lots of memories with my dearest friends forever......... I MISS you All.....where can i get the beautiful memories with you all??????
"Just to prove i was right that it's harder to be friends than lovers and you shouldn't try and mix the two, cause if you do and then you're still unhappy, then you know that the problem is you."

"Lean on me, when you're not strong,
and I'll be your friend,
I'll help you carry on, for it won't be long,
'til I'm going to need somebody to lean on."

love you my friends

Rumahku syurgaku


















cantiknye rumah ni....hehehe....rumah sapa la ni...

ni la rumah kediaman ku....dibina pada november 2008 dan siap dibina pada bulan march 2009.
wahhh gah sungguh rumah ni kan... terletak di parit yaani....yang beralamat JPY15 lot 5031,jalan parit yaani,yong peng, Johor darul takzim.

beruang dan 2 orang sahabat


Dua orang berjalan mengembara bersama-sama melalui sebuah hutan yang lebat. Saat itu tiba-tiba seekor beruang yang sangat besar keluar dari semak-semak di dekat mereka.

Salah satu pengembara, hanya memikirkan keselamatannya dan tidak menghiraukan temannya, memanjat ke sebuah pohon yang berada dekat dengannya.

Pengembara yang lain, merasa tidak dapat melawan beruang yang sangat besar itu sendirian, melemparkan dirinya ke tanah dan berbaring diam-diam, seolah-olah dia telah meninggal. Dia sering mendengar bahwa beruang tidak akan menyentuh hewan atau orang yang telah meninggal.

Temannya yang berada di pohon tidak berbuat apa-apa untuk menolong temannya yang berbaring. Entah hal ini benar atau tidak, beruang itu sejenak mengendus-endus di dekat kepalanya, dan kelihatannya puas bahwa korbannya telah meninggal, beruang tersebutpun berjalan pergi.

Pengembara yang berada di atas pohon kemudian turun dari persembunyiannya.

"Kelihatannya seolah-olah beruang itu membisikkan sesuatu di telingamu," katanya. "Apa yang di katakan oleh beruang itu"

"Beruang itu berkata," kata pengembara yang berbaring tadi, "Tidak bijaksana berjalan bersama-sama dan berteman dengan seseorang yang membiarkan dan tidak menghiraukan temannya yang berada dalam bahaya."

Kemalangan dapat menguji sebuah persahabatan.

persahabatan y sejati adalah apabila suka duka dapat dikongsi bersama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thursday, June 17, 2010

Cheater


Salam sejahtera..
Dalam pertemuan kita pada hari ini.saya ingin menceritakan bagaimana seorang insan dapat menyelesaikan masalah dengan cara penipuan. Seorang penipu mampu meloloskan diri daripada masalah dialami. Walaubagaimanpun,dia hanya dapat menipu orang lain tetapi bukan dirinya sendiri. Macamana ini boleh terjadi? Sebagai seorang manusia kita tidak dapat lari dengan masalah.semakin kita hindar semakin banyak masalah yang datang.cara yang terbaik adalah dengan mencari jalan penyelesaian masalah tersebut. Bukan dengan cara menipu atau mengelak. Menipu bukan cara yang terbaik. Ia hanya membuatkan seseorang itu semakin sengsara.semakin banyak menipu semakin baynak masalah yang menjadi tekanan dalam hidup. Tidak semestinya kita perlu mendapatkan perhatian dengan cara menipu..orang di sekeliling hanya memandang rendah sekiranya tahu siapa diri kita yang sebenarnya. Ramai orang boleh menipu sesama sendiri tetapi tidak pada diri sendiri.contohnya seseorang itu ingin menyatakan hasrat dirinya untuk memikat seseorang.kerana statusnya yang miskin,dia tela menggunakan helah bahawa dirinya mempunayai status yang tinggi untuk mendapatkan perhatian.malang nya dengan penipuan tersebut tidak dapat di kekal lama kerana untuk berlakon mempunyai wang yang banyak bukannya mudah. Lain pula ceritanya jika seorang yang kaya mengubah statusnya kepada sederhana.dengan cara itu dia boleh berjimat.

Wednesday, June 16, 2010

MEMBERS




ni sume kwn2 ak...yang baris bawah kawan2 ak dari skola menengah... huhuhu rindu sgt kat dyorang..mane tidaknye dari tingkatan 1 kitaorang bsama...huhuhu..sampai skang...IEKA>>>FIR>>>>FARA>>>>MAS>>>MINAH>>>....ak rindu korang semua...
yang baris atas...kawan2 ak kat udm@unisza skang ni.....ap2 y kitorang buat semua bersama...fell happy biler bersa mereka ni...kat maner2 je riuh...banyak kenangan manis....dalam kem...suka duka...huhuhu...kalu berpisah nnt msti sedih....sedangkan cuti sem nk berpisah pun kitorang bley nangis...hehehe cube byangkn............rapat x.... sheera>>wanie>>yun>>farah>>> sayang korang

baby-justien bieber



Ohh wooaah (3x)
You know you love me,I know you care
Just shout whenever, And I'll be there
You want my love, You want my heart
And we will never ever ever be apart

Are we an item? Girl quit playing
Were just friends, What are you saying
Said theres another, Look right in my eyes

My first love broke my heart for the first time,
And I was like
Baby, baby, baby ohhh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine mine

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine,mine (oh oh)

For you, I would have done whatever
And I just can't believe, we ain't together
And I wanna play it cool, But I'm losin' you
I'll buy you anything, I'll buy you any ring
And im in pieces, Baby fix me
And just shake me til' you wake me from this bad dream

Im going down, down, down, dooown
And I just cant believe my first love would be around.

And I'm like
Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine, mine
Justin Bieber Baby lyrics found on http://www.directlyrics.com.com/justin-bieber-baby-lyrics.html

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohhh
I thought youd always be mine, mine

Luda
When I was 13, I had my first love,
There was nobody that compared to my baby,
And nobody came between us or could ever come above
She had me goin' crazy,
Oh I was starstruck,
She woke me up daily,
Don't need no Starbucks.
She made my heart pound,
And skip a beat when I see her in the street and,
At school on the playground,
But I really wanna see her on the weekend,
She know she got me gazin',
Cuz she was so amazin',
And now my heart is breakin',
But I just keep on sayin'...

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine, mine

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine, mine

(I'm gone)
Yeah, yeah, yeah (6x)
(Now Im all gone, now im all gone, now im all gone)
Gone, gone, gone,(gone)
I'm gone.

My 1st poem



Baby

Baby baby baby
Since you are in your mother stomach
Everybody felt happy to see you
Till you was born
You are so sweet
When everybody touch you
You have a smooth skin
With the little body
And your little hand and feet
You look so cute
You did not know anything
Just cry to get something
Caring to make you feel comfort
Loving to make you feel save
Grand ma Grand pa holds you on
We hope when you grow up
You can be the best on your own self
Make the whole family can proud of you
Love you baby
Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget