scroll


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 22, 2012

Doa Seorang Kekasih - In Team

Doa Buat Kekasih

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah..
Seandainya telah Engkau catatkan..
Dia milikku tercipta buatku..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagiaan antara kami..
Agar kemesraan itu abadi..

Ya Allah...
Ya Tuhanku..yang Maha Mengasihi...
Seiringkanlah kami melayari hidup..ini..
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan..
Dia bukan milikku...
Bawalah die jauh dr pandanganku...
Luputkanlah dia dr ingatanku...
Dan peliharalah aku dr kekecewaan...

Ya Allah..ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan..
Menolak bayangannya jauh kedada langit..
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya....

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan..
Adalah yang terbaik untukku..
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah..
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaanku..
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang dhaif ini...
Janganlah engkau biarkan aku sendirian...
Didunia ini mahupun akhirat..
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan...
dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama sama dapat...
membina kesejahteraan hidup...
Kejalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan
solehah...

Ya Allah..
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Dan peliharalah kami dr azab api neraka...

Amin...amin ..Ya rabbal'aalamin...

Kembali Senyum

Pantas kau diam membisu
Ada garis sendu di wajahmu
Salahkah sekadar aku bertanya
Berikan jawapan

Kuatkah ikatan cinta
Apa mungkin kasih mu setia
Tak ku duga airmata berlinang
Luka perasaanmu sayang

Sengaja hatimu ingin ku duga
Tak terlintas fikiran mencuriga cinta
Ku tahu seputih dingin salju
Itu warna cintamu

Kekasih usah merasa ragu dan sangsi
Kekasih cintaku takkan terbelah bagi
Keringkanlah airmata di pipi mu sayang
Kembali senyum

(Repeat all 2X)

Kekasih usah merasa ragu dan sangsi
Kekasih cintaku takkan terbelah bagi
Keringkanlah airmata di pipi mu sayang
Kembali senyum

Dan maafkanku..


(Al-Fatihah buat Allahyarham Izwan Pilus. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yang beriman)

Monday, January 16, 2012

miss u





Seriously....i miss those moment very muchhhh...huhu guys when we can hangout together just like before??....i miss all off u.. rindu giler beb..tgok keindahan lampu malam sama2...sies rindu..terasa lagi rindu masa kereta kita semua tersadai kat tepi jalan belakang airport...rindu kan saat tu...haha dalam keadaan gelap gelita ngan x ada lampu jalannya..hahaha.
guys, bila teringat semula kisah kita semua ni aku rasa macam x nak berpisah ngan korang suma...sebab aku rasa korang dah macam saudara kandung aku... susah senang semua kita tempuh...dalam kem...luar kem...kat asrama...wuuuaaaarrrgghhhh rindunya... korang ingat lagi x masa kita sama2 mandi kat lata belatan kot..ehhh kat sekayu...ehhh ntah ea terlupa plak nama tempat tu...masa tu aku rasa seronok sangat2... seriously x tipu punya... kalau bleh aku nak masa tu berulang..tapi aku x nak la dengan orang len..yang len x de pun aku x kesah la... yang penting korang ada..huhu
bila kita gaduh mesti ada jek jalan penyelesaiannya...bukan lama pun...kejap jek kan..saat yang aku x lupa jugak bila kita sama2 g karaoke..ha time tu terpancullah segala bakat..suma nyanyi tapi shira je yang syg suare dy..hehehe... sharing is caring...yup..tu mmg x dinafikan bila kita slalu share makanan yang kita beli kat kafeteria...semua makanan yang kita tempah mesti suma dpat rasa..seronok2..tiap2 kol 9 mesti kita jumpa kat kafe...ad discussion ke x de kite tetap jumpa kan even sekejap...tgok bola sama2 walaupun aku x suka bola sangat..hehe.. tp sies la aku rasa macam nak mengeluarkan titisan air mata ni bila teringat kat korang suma.. rindu...

"ya Allah...
ampunkan dosa kami, kau pertemukanlah kami semula..
kau peliharalah hubungan kami...
aku memohon kepadamu agar rakan2 ku berada didalam keadaan sihat serta dapat mencapai cita2 yang telah mereka idamkan...permudahkanlah jalan mereka kerana hanya engkau yang maha Mengetahui Lagi Maha Bijaksana...Amin Ya Rabbal Alamin..."

Wednesday, January 11, 2012

............

Assalammualaikummmmm.....

Selamat tahun baru..hehe walaupun dah terlepas 11 hari aku tetap nak ucapkan
SELAMAT TAHUN BARU...
fuhh dekat 2bulan aku x update blog...mls merupakan salah 1 puncanye...haha..ape ntah pengisian aku nak letak pun aku x terpikir..tapi tadi masa sibuk berjalan- jalan..tetiba terfikir 1 idea best.. ha aku nak mulakan hidup dengan sentiasa ceria tanpa memikirkan orang sekeliling..wahhh bunyik macam best..tapi mampukah aku???belom cuba belom tau kan... sejak menganggur ni aku selalu berasa bosan duduk kat rumah..yelah internet terputus so nak online jauh la dari sudut hati...rindu nak berblogging menyebabkan aku sambung semula talian internet dirumah...so sekarang aku boleh berblogging bila-bila masa dan dimana jua..haha.. ape lagi yang bestt ea..haa...x lame lagi aku dh nak dapat lesen kereta...hopefully aku lepas la test JPJ yang akan datang ni kan...x nk la kene bayar lagi...mana nak cekau duit dalam keadaan ekonomi yang serba kekurangan ni...dah la x keje...dok umah menghabiskan beras jek..huhu.. ada orang tersayang pun buzy..so terpaksalah membawa hati yang lara ni pergi berhibur... ermm tapi mungkin x pe kot sebab x lame jek lagi aku nak pegi ganti sorang cikgu yang bersalin kat SMK Dato' Seith..huhu.. Nantikan sama ada jadi ataupun tidak... perghhh kalau kene ajar bi skola menengah mana la aku pandai sangat.. kene study semula la ckit2..sambil2 tu ley amik SPM skali lagi...ye x..manella tau dapat 12A plak kali ni..hua hua hua.. k la..makin banyak berkata2 makin mencarut bebukan plak.....wsalam..
Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget